in

Επιτρέπεται να έχουν φιμέ τζάμια τα ταξί;

Επιτρέπεται να έχουν φιμέ τζάμια τα ταξί

Η τοποθέτηση φιμέ “τζαμιών” στα ταξί απαγορεύεται σε αρκετά κράτη της Ευρώπης, αλλά στην χώρα μας βλέπουμε συχνά οδηγούς ταξί να προχωρούν στην τοποθέτησή τους. Αλήθεια, τι προβλέπει η εγχώρια νομοθεσία;

Σε μία χώρα που φημίζεται για την ηλιοφάνειά της, οι αντηλιακές μεμβράνες μοιάζουν ως μια καλή λύση για την αντιμετώπισή της, προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα. Ειδικά για τους οδηγούς ταξί που βρίσκονται τη μισή μέρα πίσω από το τιμόνι, η τοποθέτηση φιμέ “τζαμιών” αναβαθμίζει την ποιότητα εργασίας.

Tinted windows 4

Πέρα όμως από την προστασία που προσφέρουν από την υπεριώδη ακτινοβολία, οι αντηλιακές μεμβράνες βοηθούν και στην διατήρηση χαμηλότερης θερμοκρασίας στην καμπίνα κατά τους θερινούς μήνες, με αποτέλεσμα να λειτουργεί πιο αποδοτικά το σύστημα κλιματισμού και να καταναλώνει λιγότερη ενέργεια (καύσιμο).

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο ελάχιστος συντελεστής μετάδοσης του φωτός των εγκεκριμένων μεμβρανών καθορίζεται σε 75% για το μπροστινό παρμπρίζ και σε 70% για τα παράθυρα του οδηγού και του συνοδηγού.

Σε επικοινωνία με είχαμε με εταιρείες τοποθέτησης τέτοιου τύπου μεμβρανών, μας ανέφεραν ότι αυτό που θα πρέπει να προσέξουν οι κάτοχοι Ταξί είναι να μην υπερβούν την διαβάθμιση που αναφέρεται για τα εμπρός παράθυρα, καθώς πρέπει να φαίνεται ο οδηγός του. Για αυτό τον λόγο τοποθετούνται στα Ταξί σχεδόν διαφανείς μεμβράνες που απλώς προστατεύουν από την υπεριώδη ακτινοβολία. Από την μεσαία κολόνα και πίσω μπορούν να τοποθετήσουν την πιο σκούρα μεμβράνη, πάντα στα πλαίσια του νόμου.

Tinted windows 1

Επιπλέον, σύμφωνα με τις τελευταίες διατάξεις του Κ.Ο.Κ., ισχύουν τα εξής για τις αντηλιακές μεμβράνες:

1. Οι μεμβράνες που επικολλούνται στα τζάμια των οχημάτων θα πρέπει να είναι πιστοποιημένες από κράτος μέλος της Ε.Ε., από κράτος της ΕΖΕΣ (Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών) το οποίο είναι συμβαλλόμενο μέρος της Συνθήκης ΕΟΧ ή από την Τουρκία, για τοποθέτηση και χρήση σε οχήματα.

2. Δεν επιτρέπεται σε κανένα όχημα τόσο στο εμπρός παρμπρίζ όσο και στα εμπρός παράθυρα, η επικόλληση μεμβρανών οι οποίες μεταβάλλουν τον συντελεστή μετάδοσης του φωτός που αναφέρεται παραπάνω. Επιτρέπεται, όμως:
α) Η επικόλληση “λωρίδας” μεμβράνης πλάτους έως 10 εκατοστών (μετρούμενη από την πάνω πλευρά του παρμπρίζ) για την αντιθαμβωτική προστασία του οδηγού και
β) Η επικόλληση μεμβράνης περιορισμού υπεριώδους ακτινοβολίας.

3. Στα υπόλοιπα παράθυρα και το πίσω παραμπρίζ του οχήματος γίνεται αποδεκτή η επικόλληση μεμβράνης σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ..

4. Δεν επιτρέπεται σε κανένα τζάμι αυτοκινήτου η επικόλληση μεμβρανών τύπου καθρέφτη. Ως τέτοιες θεωρούνται μεμβράνες με συντελεστή ανάκλασης μεγαλύτερο του 25%.

5. Στις περιπτώσεις που το όχημα είναι εφοδιασμένο με τρίτο φως φρένων στο πίσω παρμπρίζ, στο σημείο της φωτιστικής επιφάνειας αυτού δεν επιτρέπεται η επικόλληση μεμβράνης.

Tinted windows 2

Σε κάθε περίπτωση, το πρόστιμο για τέτοιου είδους παράβαση ο Κ.Ο.Κ. το ορίζει στα 80 ευρώ. Παράλληλα, ο ιδιοκτήτης ενός ι.χ. αυτοκινήτου ή ταξί με αντηλιακές μεμβράνες θα πρέπει να φέρει βεβαίωση τοποθέτησης με τα χαρακτηριστικά του τύπου μεμβράνης που έχουν χρησιμοποιηθεί, ενώ θα πρέπει να υπάρχει και αυτοκόλλητη σήμανση.

Πηγή

Ακολουθήστε το eviathema.gr στο Facebook για να μην χάνετε είδηση!

Written by Eviathema.gr

Η ηλεκτρονική εφημερίδα https://www.eviathema.gr δημιουργήθηκε τον Απρίλιο του 2019 από τον Δημοσιογράφο Σωτήρη Μπαρσάκη. Δημοσιεύονται καθημερινά αποκλειστικά Ρεπορτάζ και ειδήσεις από όλες τις περιοχές της Εύβοιας Αστυνομικά, Κοινωνικά, Αθλητικά, Πολιτικά, Συντεύξεις κα. Η eviathema.gr είναι εγγεγραμένο μέλος του emedia ενώ Ρεπορτάζ της έχουν παρουσιαστεί από ιστοσελίδες ενημέρωσης όπως το Protothema.gr, το newsit.gr, το in.gr, το zougla.gr, το iefimerida.gr καθώς και δελτία ειδήσεων και εκπομπές των Ant1, Mega, Star, Skai.

Αποκάλυψη: Πώς προμηθεύτηκε την κεταμίνη η Ρούλα Πισπιρίγκου – Οι ύποπτες αναζητήσεις στο διαδίκτυο

Στην Χαλκίδα ο Πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Θεσσαλίας Στερεάς και Εύβοιας – Συναντήθηκε με Ευβοείς δημοσιογράφους