in

Η Mazda γιορτάζει τα 10 χρόνια από την υιοθέτηση της σχεδιαστικής φιλoσοφίας Kodo

Με την σχεδιαστική έκφραση “Kodo – Soul of Motion” ο επικεφαλής σχεδιαστής Ikuo Maeda καθόρισε μία νέα και πιο τολμηρή πορεία στο σχεδιασμό της Mazda.

Mazda

Παρουσιάστηκε πριν 10 χρόνια στην Διεθνή Έκθεση του LA το πρωτότυπο Shinari, και από εκείνη τη μέρα έπαιξε σημαίνοντα ρόλο στον καθορισμό και την εξέλιξη του design της Mazda.

Κομμωτήρια: Ανοίγουν Σάββατο ή Κυριακή σύμφωνα με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο

Μία δεκαετία και ένα επίπεδο εξέλιξης από τότε, το Kodo Design γίνεται όσο ποτέ άλλοτε δημοφιλές, και τα αυτοκίνητα που σχεδιάζονται με γνώμονα τη συγκεκριμένη προσέγγιση, συνεχίζουν να κερδίζουν βραβεύσεις, όπως το World Design Car of the Year, στο Mazda3 το 2020.

Από την πρώτη του παρουσίαση πριν δέκα χρόνια, το Kodo Design ήταν ο πυρήνας του σχεδιασμού αρκετών αυτοκινήτων της Mazda – από την νέα υλοποίηση του εμβληματικού Mazda MX-5 roadster, μέχρι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Mazda, το MX-30. Εντούτοις η βασική ιδέα του Kodo Design παραμένει αναλλοίωτη: ανακάλυψη του δυναμισμού και της ακαταμάχητης γοητείας της φυσικής κίνησης μέσα από ένα ακίνητο αντικείμενο.

Η λέξη Kodo ουσιαστικά μεταφράζεται ως “καρδιοχτύπι”, με την προσθήκη όμως της έννοιας ότι ‘δίνω πνοή σε κάτι’, «δίνω ψυχή» Αυτή η ιδέα αποτέλεσε και την πεμπτουσία του τρόπου με τον οποίο η Mazda ανέκαθεν αντιμετώπιζε το design: “Στην Ιαπωνία πιστεύουμε ότι οι τεχνίτες δίνουν πνοή σε οτιδήποτε φτιάχνουν. Πιστεύουμε ότι μια μορφή που βγαίνει με αγάπη και πολύ κόπο από ένα ανθρώπινο χέρι, έχει ψυχή», εξηγεί ο Ikuo Maeda. Έτσι, το “Soul of Motion” έχει διπλή σημασία, εκφράζοντας τόσο την ουσία της κίνησης όσο και την “ψυχή” που διαποτίζεται στο αυτοκίνητο από τους τεχνίτες της Mazda.

Τα πρώτα σχέδια εμπνεύστηκαν έντονα από την εικόνα ενός τσιτάχ έτοιμο να επιτεθεί, ενώ τα πιο πρόσφατα επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στην πρόκληση ενός ισχυρού και συναισθηματικού σχεδιασμού με όσο το δυνατόν λιγότερα στοιχεία. Ένα σημείο καμπής για αυτήν τη δεύτερη φάση του Kodo Design ενσαρκώνεται με τα δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα RX-Vision και Vision Coupe.

Παρουσιάστηκαν στη Διεθνή Έκθεση του Τόκυο το 2015 και 2017 αντίστοιχα, τα δύο αυτά πρωτότυπα αποτέλεσαν τους προάγγελους της νέας θεώρησης της κομψότητας, προβάλλοντας ταυτόχρονα την αισθητική του μινιμαλισμού μέσω της υιοθέτησης του αναβαθμισμένου Kodo Design.

Οι δυναμικές και σαγηνευτικές φόρμες έγιναν εφικτές χάρη στην πλήρη απουσία κάθε περιττού στοιχείου ώστε να παρουσιαστεί στο μεγαλύτερο βαθμό, η ομορφιά της κίνησης.

Απαλείφοντας, για παράδειγμα, τις εξωτερικές ακμές, δημιουργείται ένας κενός χώρος στα πλευρικά πάνελ του αμαξώματος, που λειτουργεί ως άδειος και διαρκώς μεταβαλλόμενος καμβάς που ευνοεί παιχνίδισμα του φωτός και της σκιάς – μια «less is more» αισθητική που είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την ιαπωνική κληρονομιά της Mazda.

Τα αυτοκίνητα που δημιουργήθηκαν με βάση τη φιλοσοφία του Kodo Design κατακτούν συνεχώς διάφορες διεθνείς διακρίσεις. Τόσο το RX-Vision όσο και το Vision Coupe κέρδισαν τον τίτλο του “Ομορφότερου Concept Car της χρονιάς” και το ανανεωμένο Mazda MX-5 κέρδισε το “World Car Design Award” το 2015. Οι πιο πρόσφατες βραβεύσεις περιλαμβάνουν το Red Dot Award 2020 στην κατηγορία «Σχεδιασμός προϊόντος» για το Mazda CX-30 και το νέο Mazda MX-30, ενώ το Mazda3 κατέκτησε τον τίτλο «World Car Award 2020» στην κατηγορία του σχεδιασμού.

Καθώς η Mazda συνεχίζει να συνδυάζει την αγάπη της οδήγησης με το εξαιρετικό εσωτερικό και εξωτερικό design, η μινιμαλιστική κομψότητα και η συναισθηματική γοητεία του Kodo Design θα παραμένουν βασικά συστατικά της ταυτότητας της μάρκας.

Μετά από δέκα χρόνια συνεχούς επιτυχίας, το Kodo Design συνεχίζει να εξωθεί τα όρια του σχεδιασμού των αυτοκινήτων, και να καθορίζει το μέλλον της Mazda.

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις Ειδήσεις από την Εύβοια τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Eviathema.gr

Ειδήσεις από Βόρεια Εύβοια και Νότια Εύβοια, την Χαλκίδα, τα Ψαχνά, την Κάρυστο, το Αλιβέρι, την Ελλάδα και τον Κόσμο

Written by Στέφανος Σιμωτάς

Ο Στέφανος Σιμωτάς είναι δημοσιογράφος από το 1987 στον χώρο του ειδικού τύπου (auto-moto)

One Comment

Leave a Reply

One Ping

  1. Pingback:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Κορονοϊός

Κορονοϊός: Που εντοπίστηκαν τα 73 κρούσματα σε Βοιωτία, Ευρυτανία και Φθιώτιδα – Ανάμεσα τους 5 Φαντάροι, ένας ταξιτζής και 33 ηλικιωμένοι που διαμένουν σε γηροκομείο

συλληψη

Ψαχνά Ευβοίας: Τον έπιασαν με ναρκωτικά το απόγευμα της Πέμπτης