«Πρεμιέρα» για το myAuto: Πώς λειτουργεί ο «ηλεκτρονικός φάκελος» οχημάτων -Τα 5 στοιχεία

myauto gov gr

Σε λειτουργία βρίσκεται πλέον η νέα πλατφόρμα myAuto, που θα αποτελεί τον ψηφιακό φάκελο, στο gov.gr, για όλα τα οχήματα.

Πρόκειται για μια εφαρμογή που υλοποιήθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στην οποία θα βρίσκονται συγκεντρωμένα τα πλέον αναγκαία στοιχεία για το όχημα, όπως:

  1. τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας
  2. αν το όχημα είναι σε κίνηση / ακινησία ή έχει κλαπεί
  3. στοιχεία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας
  4. το αποτέλεσμα του Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) και η ημερομηνία του επόμενου ελέγχου
    στοιχεία ασφάλισης (δηλαδή, αν είναι ασφαλισμένο ή όχι και πότε λήγει η περίοδος ασφάλισης)
  5. myAuto: Real time το σύνολο των πληροφοριών για το όχημα

Στην εκδήλωση για το myAuto, στην οποία παρουσιάστηκε από την ηγεσία των δύο υπουργείων και η υπηρεσία Ψηφιακής Μεταβίβασης Οχημάτων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είπε ότι «το myAuto είναι μια νέα υπηρεσία που έρχεται να συνδράμει τους κατόχους όλων των τύπων οχημάτων». Όπως εξήγησε, «θα προσφέρει σε real time το σύνολο των πληροφοριών για το όχημα, θα είναι δηλαδή ένας ηλεκτρονικός φάκελος για το αυτοκίνητο. Με το νέο πληροφοριακό σύστημα που έχουμε πλέον στη διάθεσή μας, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βγαίνει από έναν ψηφιακό μεσαίωνα».

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, από την πλευρά του, είπε πως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έκανε πολλά σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού. Σε εκείνο το σημείο υπογράμμισε ότι αυτή η προσπάθεια θα κορυφωθεί στις 26 Ιουλίου, «όταν πλέον θα μπορούμε να έχουμε το δίπλωμα οδήγησης στο wallet του κινητού μας. Αυτό θα είναι μια αλλαγή εποχής».

Αναφορικά με το myAuto, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι πλέον μέσω του gov.gr κάθε πολίτης θα μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του.

Στιγμιότυπο από την παρουσίαση του myAuto / INTIME NEWS /  ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Το ψηφιακό έγγραφο που εκδίδει το myAuto

Η είσοδος στο myAuto γίνεται με τη χρήση των κωδικών πρόσβασης στο TAXISnet και τα στοιχεία που θα περιλαμβάνει προέρχονται από τα μητρώα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.

Η υπηρεσία αποτελεί τον ηλεκτρονικό φάκελο αυτοκινήτου, στον οποίο σταδιακά θα προστίθενται και νέες πληροφορίες.

Με την είσοδο στο myAuto, στην πρώτη καρτέλα εμφανίζονται όλα τα στοιχεία της Άδειας Κυκλοφορίας του οχήματος.

Ακολουθούν η Κατάσταση Τελών Κυκλοφορίας -δηλαδή αν έχουν καταβληθεί ή αν το όχημα είναι σε ακινησία, οι Τεχνικοί Έλεγχοι ΚΤΕΟ (πότε έγινε ο τελευταίος έλεγχος και αν έχε λήξει), και τα στοιχεία Ασφαλιστικής Κάλυψης, δηλαδή αν είναι ασφαλισμένο ή όχι.

myAuto pinakas.jpg

Ταυτόχρονα, είναι δυνατή η έκδοση ενός ψηφιακού -και εκτυπώσιμου- εγγράφου σε μορφή PDF, στην οποία περιλαμβάνονται όλα τα στοιχεία.

Η πρώτη σελίδα (εκ των δύο) του ψηφιακού εγγράφου:

εγγραφο myauto

«Ο βασικός μας στόχος ήταν να μη χρειάζεται να προσκομίζει ο πολίτης έγγραφα και βεβαιώσεις, δηλαδή να μη στήνεται σε γκισέ. Τα έγγραφα αυτά πλέον θα τα βρίσκει το κράτος για αυτόν, αυτόματα» σημείωσε ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.

Φέρνει πρόστιμα το «φακέλωμα»;
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των δύο νέων υπηρεσιών, οι δύο υπουργοί ερωτήθηκαν αν ισχύει ότι υπάρχουν πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα ή και χωρίς ΚΤΕΟ.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι θα πρέπει να γίνει έλεγχος για να εξακριβωθεί ο αριθμός, ωστόσο παραδέχθηκε ότι «τα ανασφάλιστα οχήματα είναι ένα τεράστιο ζήτημα, που ταλαιπωρεί την αγορά, και το οποίο θα αντιμετωπίσουμε με τις νέες ψηφιακές δυνατότητες», εννοώντας τον ηλεκτρονικό φάκελο του myAuto.

Υπενθυμίζεται ότι στο myAuto θα είναι καταχωρισμένα στοιχεία που αφορούν, μεταξύ άλλων, την άδεια κυκλοφορίας, τα τέλη κυκλοφορίας, το ΚΤΕΟ, αν το όχημα είναι ασφαλισμένο και αν έχει τεθεί σε ακινησία. Επομένως, θα είναι πολύ πιο εύκολο για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς να βεβαιώσουν πρόστιμα.

Πηγή iefimerida.gr