in

Εμπλοκή σε σημαντικό οδικό έργο της Εύβοιας των 150 εκατ. ευρώ;

σημαντικό οδικό έργο της Εύβοιας

Αν και η αγορά ανέμενε εξελίξεις όσον αφορά στην προώθηση ενός μεγάλου οδικού έργου, της «Παράκαμψης Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών», ένα από τα σημαντικότερα που αναμένει ο νομός Ευβοίας, εντούτοις, μένει να φανεί αν η δημοπράτηση του παίρνει μια… σχετική παράταση.

Όπως προκύπτει από απόφαση της αρμόδιας υπηρεσίας, της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών, ο σχετικός διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο που θα βοηθούσε στην ωρίμανση των διαδικασιών του διαγωνισμού, που μπορεί να φτάσει σε προϋπολογισμό τα 150 εκατ. ευρώ, κηρύχθηκε άγονος.
Advertisement

Όπως αναφέρεται, εγκρίθηκε η ματαίωσή του λόγω αποκλεισμού όλων των φορέων που συμμετείχαν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης καθώς δεν πληρούσαν, όπως αποδείχτηκε κατά τους σχετικούς ελέγχους, τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Με συνέπεια, ο διαγωνισμός να αποβεί άγονος. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν μεν δικαίωμα να προχωρήσουν σε υποβολή προσφυγών, εφόσον το επιθυμούν.

Πλην όμως, ένα δεν δικαιωθούν, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα πρέπει να πάρει αποφάσεις για τη συνέχεια, να προκηρύξει εκ νέου τον διαγωνισμό για τον τεχνικό σύμβουλο που θα ωριμάσει τις διαδικασίες που αφορούν στην εκπόνηση συμπληρωματικών ερευνών και μελετών (γεωτεχνικές, στατικές, συγκοινωνιακές, υδραυλικές κ.α.) αλλά και στην ολοκλήρωση των Τευχών Δημοπράτησης.

Για την ιστορία, το καλοκαίρι Διεύθυνση Οδικών Υποδομών κάλεσε σε διαδικασία διαπραγμάτευσης τους φορείς ADT ΩΜΕΓΑ ΑΤΕ, OBERMEYER HELLAS, ΔΟΜΗ ΑΕ και GTB ΑΝΟΔΟΣ προκειμένου να συνάψει σύμβαση υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου. Αποδείχτηκε ότι μόνο η τελευταία υπέβαλε έγκυρη συμμετοχή καθώς οι άλλες δεν κάλυπταν τυπικά προσόντα (πτυχίο κ.α.) ή είχαν λάθη στις προσφορές τους. Αλλά στη συνέχεια, αποδείχτηκε ότι και ο συγκεκριμένος φορέας δεν πληρούσε προϋποθέσεις.

Ωστόσο, η δουλειά του τεχνικού συμβούλου είναι κρίσιμη και απαιτεί διαδικασίες και χρόνο ωρίμανσης, ενώ αναμένονται πλέον οι αποφάσεις του υπουργείου για νέο διαγωνισμό. Άλλωστε, για την ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου και τη δημοπράτηση αυτού είναι αναγκαία και απαιτείται η εκτέλεση συμπληρωματικών μελετών που περιλαμβάνουν: α) την εκτέλεση αναγκαίων συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών, β) την εκπόνηση των αναγκαίων συμπληρωματικών μελετών (στατικών, γεωτεχνικών, τοπογραφικών, συγκοινωνιακών και υδραυλικών) καθώς και γ) την σύνταξη ολοκλήρωση των Τευχών Δημοπράτησης συμπεριλαμβάνοντας και το τμήμα: «Σύνδεση Βόρειας-Νότιας Εύβοιας».

Η παράκαμψη της Χαλκίδας και των Ψαχνών, συνολικού μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει σημαντική αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Εύβοιας, ενώ θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών με την διερχόμενη κυκλοφορία να διοχετεύεται στη νέα οδό και στην απόδοση στην κυκλοφορία ενός ενιαίου και ασφαλούς οδικού άξονα από τη Χαλκίδα έως και το πέρας της Παράκαμψης των Ψαχνών.

Όπως είχε τονίσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής στόχος είναι η παράκαμψη Χαλκίδας να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 και η δημοπράτηση του έργου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Είχε αναφέρει ότι υλοποιείται μια ευρύτερη δέσμη τριών μεγάλων οδικών έργων ύψους 240 εκ. ευρώ, για την ανακούφιση αλλά και ανασυγκρότηση της Εύβοιας, τα οποία είναι η Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών ύψους 150 εκατ. ευρώ, η Παράκαμψη Βασιλικών ύψους 45 εκατ. ευρώ και η παράκαμψη Αμαρύνθου ύψους 50 εκατ. ευρώ.

Πηγή

Διαβάστε Επίσης:

Διαβάστε όλα τα νέα του eviathema.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις Ειδήσεις από την Εύβοια τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Eviathema.gr

Ειδήσεις από Βόρεια Εύβοια και Νότια Εύβοια, την Χαλκίδα, τα Ψαχνά, την Κάρυστο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

«Κόλαση» σε λεωφορείο με μαθητές που κάπνιζαν και έβριζαν – Η πρωτοφανής αντίδραση του οδηγού

Μίκης Θεοδωράκης – Τι αναφέρει στη διαθήκη του για τον Νίκο Κουρή – Πού αφήνει την περιουσία του