Ερώτηση της Κατερίνας Καζάνη προς τον Χρήστο Στυλιανίδη για την υποβάθμιση της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Κύμης

kazani

Η βουλευτής Ευβοίας Κατερίνα Καζάνη κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Στυλιανίδη Χρήστο, με θέμα: «Η υποβάθμιση της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Κύμης επιφέρει υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών, των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων, μαρασμό της τοπικής κοινωνίας, όσο και συνέπειες στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας».

Η ερώτηση αφορά τη δημοσίευση της έρευνας του Ιδρύματος Ευγενίδη με θέμα «Στρατηγική Διαμόρφωσης Νέου Θεσμικού Πλαισίου της Ναυτικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα», και των προτάσεων του σχετικά με το επίπεδο του πτυχίου των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους.

Διαβάστε Επίσης: Αποκλειστικό: Σοκ στη Χαλκίδα – Άντρας οπλισμένος με μαχαίρι έβριζε και απειλούσε

Στην πόλη της Κύμης, εδρεύει Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού με έτος ιδρύσεως το 1955. Ακριβώς λόγω της παλαιότητας της Ακαδημίας, η Σχολή είναι συνδεδεμένη άρρηκτα με την πόλη της Κύμης, όσο και με τη συνείδηση των κατοίκων. Εξού και η Κύμη ταυτίζεται με το ναυτικό επάγγελμα και την ελληνική ναυτοσύνη. Η ύπαρξη της Ακαδημίας ενισχύει την οικονομία και εμπλουτίζει την κοινωνία της πόλης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ερωτάται,

1. Ποιες είναι οι προθέσεις του Υπουργείου ως προς το μέλλον των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού; Όντως προβλέπεται επανεξέταση της αξία του πτυχίου που αυτές αποδίδουν;

2. Με ποια κριτήρια διενεργήθη η μελέτη του Ιδρύματος Ευγενίδη; Λήφθηκαν υπόψιν οι θέσεις της ΠΝΟ, των ναυτεργατικών σωματείων, των καθηγητών των ΑΕΝ και των φοιτητών και αποφοίτων τους;

3. Τι προβλέπεται για την σίτιση και στέγαση των φοιτητών των ΑΕΝ, καθώς και για τις μεγάλες ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού; Υπενθυμίζουμε ότι σε βαθμό 75%, οι θέσεις καλύπτονται από έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό.

4. Θα λάβει το Υπουργείο υπόψιν τις οικονομικές, αναπτυξιακές και κοινωνικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, όπως της Κύμης, κατά την λήψη των αποφάσεών του για το μέλλον των ΑΕΝ;

5. Σε τι συνίσταται η ονομασία του 2024 ως «Έτος Ναυτικής Εκπαίδευσης», αν το ίδιο υπεύθυνο Υπουργείο ασκεί πολιτικές υποβάθμισης των ΑΕΝ και της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης;

6. Συνδέεται η πολιτική αυτή με την γενικότερη πολιτική υποβάθμισης της Δημόσιας Παιδείας που η Κυβέρνηση συνεχίζει να ακολουθεί;