in ,

Θανάσης Ζεμπίλης: Το έργο «Ψαχνά – Στροφυλιά» θα δημοπρατηθεί αρχές 2025 με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ  

Θανάσης Ζεμπίλης

 Αρχές του 2025 αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο «Ψαχνά-Στροφυλιά», το οποίο θα χρηματοδοτηθεί ως έργο γέφυρα από την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027 ν+ (ΕΣΠΑ).  

Μετά την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου για τη μελέτη «Κεντρικός Οδικός Άξονας Βόρειας Εύβοιας τµήµα: Παράκαµψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», ο συμβατικός χρόνος για την ολοκλήρωσή της, που δίνεται στο ανάδοχο μελετητικό σχήμα «ΔΡΟΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ Ε.Ε.-Δ.Τ.: ΔΡΟΜΟΣ Ε.Ε.» κλπ, είναι 18 μήνες, ενώ θα απαιτηθούν επιπλέον 8 μήνες για την έγκριση των περιβαλλοντικών μελετών. ´Έτσι το πρώτο τρίμηνο του 2025 αναμένεται να περάσουμε στο επόμενο στάδιο, αυτό της ένταξης στο ΕΣΠΑ και δημοπράτησης του έργου.

Το συγκεκριμένο έργο έχει χαρακτηριστεί ως εθνικής σημασίας, θα εκτελεστεί με την διαδικασία του κατεπείγοντος και ο υφιστάμενος σήμερα οδικός άξονας ακολουθεί όδευση του χαράχθηκε πέραν της εκατονταετίας και διασχίζει ένα σημαντικό ορεινό όγκο μεταξύ Ψαχνών και Προκοπίου, όπου η χάραξη από πλευράς γεωμετρικών χαρακτηριστικών είναι εξαιρετικά φτωχή και με χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης των σύγχρονων αναγκών μετακίνησης ανθρώπων και διακίνησης αγαθών, ενώ είναι συχνή τους χειμερινούς μήνες, η διακοπή της κυκλοφορίας στο ορεινό τμήμα, λόγω χιονοπτώσεων, ομίχλης και παγετού. Η νέα οδός θα υποκαταστήσει την υφιστάμενη Εθνική Οδό Ε.Ο. 77, η οποία αποτελεί σήμερα μέρος του Αναλυτικού Διευρωπαϊκού Δικτύου στον ρόλο της κύριας διασύνδεσης της Βόρειας Εύβοιας με την περιοχή της Χαλκίδας, ως λειτουργική συνέχεια του ήδη δημοπρατηθέντος έργου Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών.

Ο Θανάσης Ζεμπίλης ανέφερε ότι έγινε ένα σημαντικό βήμα που βάζει το έργο σε τροχιά υλοποίησης. Στάθηκε δε στο γεγονός ότι ο γνωστός μελετητής Κωνσταντίνος Ζέκκος εγγυάται την επιτυχημένη ολοκλήρωση του σταδίου ωρίμανσης εντός του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί. Άλλωστε, το σχήμα που ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος είναι μία αξιόπιστη ομάδα, που έχει συνδέσει το όνομα της με όλα τα μεγάλα οδικά έργα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι πρόκειται για το ίδιο σχήμα που έχει αναλάβει ως τεχνικός σύμβουλος για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Αναφορικά με το συμπληρωματικό κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία, μήκους περίπου 25χλμ., η μελέτη θα χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 1.410.000 ΕΥΡΩ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), δεδομένου ότι ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνης Σπανός υπέγραψε την ένταξη της πράξης: «ΝΕΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ – ΚΟΡΜΟΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΥΒΟΙΑΣ: τμήμα Στροφυλιά – Ιστιαία» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Στερεά Ελλάδα 2014-2020» και συγκεκριμένα στον Άξονα Προτεραιότητας: «Προαγωγή των βιώσιμων μεταφορών και εξάλειψη των σημείων συμφόρησης σε υποδομές βασικών δικτύων».

Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι το συγκεκριμένο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα αποτελεί το 1ο Υποέργο του συνολικού έργου «Οδικός Άξονας Αιδηψός – Χαλκίδα – Μαρμάρι (Βόρειας και Νότιας Εύβοιας) (πρώην ε.ε 2019ΣΜ97100003)», όπως εγκρίθηκε με την με αρ. πρωτ.: 305145/30-9-2022 Απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή. ( Πράξη με Κωδικό ΟΠΣ 5181131 και Κωδικό εναρίθμου 2022ΝΑ47100025 της ΣΑΝΑ471, στο «ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021-2025» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Οδικές υποδομές»).

ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ 

Διαβάστε Επίσης

Βρείτε όλες τις ειδήσεις του eviathema.gr στο Google News

Εορτολόγιο

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 21 Ιανουαρίου

Αυτοκίνητο μίζα

Το λάθος που κάνουμε όλοι όταν γυρνάμε το κλειδί του αυτοκινήτου -Τι πρέπει να προσέχουμε