Απόφαση-τομή για την οδική ασφάλεια τίθεται σύντομα σε εφαρμογή, καθώς απαγορεύεται πλέον η πώληση καυσίμων σε οδηγούς μοτοσικλετών που δεν φορούν κράνος. Την ανακοίνωση έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης επιτροπής στη Βουλή, γνωστοποιώντας ότι το μέτρο θα περιλαμβάνεται σε τροπολογία του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που πρόκειται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες.
Αυστηροί έλεγχοι και υψηλά πρόστιμα
Ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε ότι το νέο μέτρο συνοδεύεται από αυστηρές κυρώσεις για τους πρατηριούχους που δεν συμμορφώνονται, με την επιβολή υψηλών προστίμων. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) και άλλες υπηρεσίες του υπουργείου, σε συνεργασία με την ΕΛΑΣ, θα αναλάβουν τον έλεγχο της εφαρμογής του νόμου.
Ευχαριστώντας τους πρατηριούχους που ήδη στηρίζουν την πρωτοβουλία, ο υπουργός σημείωσε πως το μέτρο αυτό πρέπει να αποτελέσει εθνική υπόθεση, καλώντας όλους τους πολίτες να το «αγκαλιάσουν». «Η λογική είναι απλή: Είσαι πάνω σε μηχανή, φοράς κράνος, είτε είσαι οδηγός είτε συνεπιβάτης», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Υπουργείο Υγείας: «Η χρήση κράνους είναι κοινωνική ευθύνη»
Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, χαρακτήρισε την απροθυμία χρήσης κράνους ως μια «τραγική επιλογή» και υπογράμμισε την ευθύνη της κυβέρνησης να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες. «Η προστασία της ζωής αποτελεί κοινωνική και πολιτική υποχρέωση», ανέφερε.
Το υπουργείο Υγείας έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και έναν μήνα εκστρατεία για την ενίσχυση της κουλτούρας χρήσης κράνους από τους αναβάτες μηχανών, έπειτα από μια σειρά τραγικών περιστατικών.
Αφορμή οι τραγικές απώλειες και οι τοπικές πρωτοβουλίες
Η απόφαση έρχεται σε μια περίοδο έντονης κοινωνικής ευαισθητοποίησης για την οδική ασφάλεια, μετά τον θάνατο ενός εφήβου στην Κρήτη, που συγκλόνισε την τοπική κοινωνία. Στο ίδιο πλαίσιο, πρωτοβουλία πρατηριούχου στον Δήμο Κισσάμου, ο οποίος αρνήθηκε να πουλά καύσιμα σε αναβάτες χωρίς κράνος, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για την επέκταση του μέτρου σε πανελλαδικό επίπεδο.
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί που σχετίζονται με τη μη χρήση κράνους, ένα φαινόμενο που συνεχίζει να πλήττει την Ελλάδα.