Ο Σπύρος Πνευματικός για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και τα τμήματα του ΕΚΠΑ στα Ψαχνά

Paideias 220120

Ο Βουλευτής Ευβοίας της ΝΔ Σπύρος Πνευματικός στην ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής για το πρόσφατο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων τόνισε σχετικά με την αναστολή λειτουργίας των πανεπιστημιακών τμημάτων στα Ψαχνά Εύβοιας -για την Αγροδιατροφή και τον Τουρισμό- ότι ζήτησε από την αρμόδια Υπουργό η εξέταση και αξιολόγηση τους, από τη νέα Αρχή, να προχωρήσει άμεσα και κατά προτεραιότητα, ώστε να συμπεριληφθούν στο μηχανογραφικό του 2020, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.

Όσον αφορά τα προβλήματα με τη φοιτητική στέγη στα Ψαχνά ο Βουλευτής επεσήμανε την αναγκαιότητα επιπλέον στήριξης από το Υπουργείο για να καλυφθούν οι φοιτητές που δεν μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν από το συγκρότημα Ευρίπου.

Μεταξύ άλλων είπε ότι το με το νέο νομοσχέδιο, η Κυβέρνηση επαναφέρει τη δημόσια δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση στο επίπεδο που της αξίζει και στο επίπεδο που αξιώνουν οι Έλληνες πολίτες. «Τα πανεπιστήμιά μας έχουν ιδιαιτέρως αξιόλογους ακαδημαϊκούς καθηγητές και οι φοιτητές μας είναι περιζήτητοι στη διεθνή αγορά εργασίας.»

«Κοινή παραδοχή είναι, ότι θέλουμε τα παιδιά μας να σπουδάζουν στα καλύτερα πανεπιστήμια. Για να γίνει αυτό, χρειάζεται στρατηγικό σχέδιο και αξιολόγηση. Στρατηγικό σχέδιο γιατί τα αντικείμενα που διδάσκονται πρέπει να εισάγουν τους νέους στην αγορά εργασίας, όχι τώρα, αλλά με τα δεδομένα που θα ισχύουν σε 10 χρόνια. Σχεδιάζοντας για την παιδεία σήμερα, πρέπει να έχουμε το βλέμμα στο μέλλον, στους κλάδους που θα αναδειχθούν την επόμενη δεκαετία. Αξιολόγηση ακριβώς για προσαρμογή στις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες».

Εξήγησε ότι οι δύο αυτοί άξονες υπάρχουν στο παρόν νομοσχέδιο, με τη θέσπιση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, της ΕΘΑΑΕ, με αυξημένη ανεξαρτησία και ενισχυμένες αρμοδιότητες σε σχέση με την ΑΔΙΠ.

Τέλος έκανε μνεία στο κρίσιμο θέμα της διεκδίκησης των ιδρυμάτων για περισσότερα χρήματα, όχι μόνο από κρατικούς πόρους αλλά και μέσα από μορφές συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα, δωρεές, ΣΔΙΤ.  Όλα αυτά πάντα επιπλέον από τον υπάρχοντα προϋπολογισμό.

Σημείωσε κλείνοντας, «Οι πυλώνες στους οποίους βασίζεται κάθε χώρα αν θέλει να προχωρήσει είναι η παιδεία, η ιστορία και η γλώσσα της. Η επένδυση στην ανώτατη εκπαίδευση, στη γνώση, είναι επένδυση στο μέλλον της χώρας».