Θανάσης Ζεμπίλης στη Βουλή: Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου

New Project 36

Τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειώσει η Ελλάδα στο τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού και στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, επεσήμανε ο Θανάσης Ζεμπίλης κατά την διάρκεια της κατ’ άρθρο συζήτησης (τρίτη συνεδρίαση) του Σ/Ν για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη των Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 και (ΕΕ) 2019/771.

Είχε προηγηθεί διεξοδική συζήτηση με τη συμμετοχή των εμπλεκομένων φορέων, οι οποίοι κατέθεσαν τις προτάσεις και τις επισημάνσεις τους σχετικά με τις διατάξεις του Σ/Ν. Ο Βουλευτής Ευβοίας, που έχει οριστεί εισηγητής, ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Είναι πράγματι εντυπωσιακό ότι η χώρα μας σημείωσε εκρηκτική άνοδο στο ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς από το 4,8% που βρισκόταν το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2019, βρέθηκε να αντιπροσωπεύει το 8,6% τον Αύγουστο του 2021, δηλαδή παραλίγο να έχουμε διπλασιασμό. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2021, η Ελλάδα πανευρωπαϊκά κατέγραψε τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου (77%). Συγκεκριμένα, η συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C (προϊόντα και υπηρεσίες) για το 2021, άγγιξε τα 14 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, βάσει της πρόβλεψης ότι οι αγορές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα μετατραπούν σε μόνιμη καταναλωτική συνήθεια, εκτιμάται ότι έως το 2025 ο όγκος πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα θα έχει εκθετική ανάπτυξη.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), έξι στους δέκα καταναλωτές θα συνεχίσουν να πραγματοποιούν αγορές από το Διαδίκτυο το επόμενο διάστημα και μάλιστα ένα 14% δηλώνει ότι θα αυξήσει τη συχνότητα των ηλεκτρονικών αγορών. Το 95% του γενικού πληθυσμού δηλώνει ότι έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά από το Internet τους 12 τελευταίους μήνες.

Ωστόσο, παρά την ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου υπάρχει ακόμα σημαντικό αναπτυξιακό κεφάλαιο και δυναμικό, που παραμένει αναξιοποίητο. Αυτό το βλέπουμε συνολικότερα στην ΕΕ, όπου επιχειρήσεις και καταναλωτές συχνά περιχαρακώνονται στις δικές τους εγχώριες αγορές.

Έτσι, το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στον συνολικό τομέα του εμπορίου λιανικής παραμένει σημαντικά χαμηλότερο π.χ. από την Κίνα, όπου το 2021 έγινε η πρώτη χώρα παγκοσμίως που η αξία των online πωλήσεων ήταν μεγαλύτερες από εκείνες των φυσικών καταστημάτων. Για την ακρίβεια, το 2021, οι ηλεκτρονικές αγορές λιανικής στην Κίνα αντιπροσώπευσαν το 52,1% του συνόλου των πωλήσεων στη χώρα».