Αλλαγές που έγιναν στο e-commerce τα τελευταία χρόνια

Η τεχνολογία έχει φέρει θεαματικές αλλαγές σε όλους τους τομείς τα τελευταία χρόνια και το e-commerce δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση! Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε και παίρνουμε αγοραστικές αποφάσεις, εξαιτίας πολλών παραγόντων, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η δυνατότητα αγορών ακόμα και από το κινητό μας τηλέφωνο.

Ποιές είναι λοιπόν οι αλλαγές που έχουν γίνει στο e-commerce τα τελευταία χρόνια και πώς μας έχουν επηρεάσει; Ας το δούμε παρακάτω!

Παράδοση την επόμενη μέρα και αυθημερόν παράδοση

Κάποτε, το online shopping συνοδευόταν πάντα από αναμονή, άλλες φορές περισσότερη και άλλες φορές λιγότερη. Πλέον όμως, ο καταναλωτής μπορεί να έχει αυτό που παρήγγειλε στην πόρτα του σε μερικές ώρες, χάρη στην υπηρεσία αυθημερόν παράδοσης που προσφέρουν πολλά online καταστήματα, από e-shops τεχνολογίας, όπως το e-shop You, μέχρι online φαρμακεία, όπως το Pharmacy 295. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα δίνουν πλέον πολύ μεγάλη σημασία στις συνεργασίες που κάνουν με τις εταιρείες μεταφορών και επενδύουν σε νέες υπηρεσίες, για να εξασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους θα λάβουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα την παραγγελία τους!

Έμφαση στην πολυκαναλική εμπειρία

Ο σημερινός καταναλωτής έχει πολύ διαφορετικές και περισσότερες απαιτήσεις απ’ ότι παλιότερα. Η ευελιξία βρίσκεται στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων του, έτσι θέλει να έχει επιλογές στον τρόπο με τον οποίο θα κάνει τις αγορές του -μπορεί να επιθυμεί να επισκεφτεί ένα φυσικό κατάστημα, να ψωνίσει online ή ακόμα και μέσω Instagram. Για το λόγο αυτό, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου δίνουν έμφαση στην πολυκαναλική εμπειρία, προσφέροντας τη δυνατότητα στους πελάτες τους να αξιοποιήσουν μία ποικιλία από online πλατφόρμες, αλλά και να επισκεφθούν φυσικά σημεία πώλησης. Μάλιστα, σήμερα υπάρχουν και διάφορες επιλογές που συνδυάζουν την online με την offline εμπειρία, όπως η δυνατότητα να κάνει κάποιος μια αγορά ηλεκτρονικά και να την παραλάβει από φυσικό κατάστημα!

Αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης

Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα που έχει αλλάξει τα δεδομένα σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένου και του ecommerce. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αξιοποιεί πλέον τις αμέτρητες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη για να κάνει την εμπειρία των χρηστών των ηλεκτρονικών καταστημάτων όσο πιο προσωποποιημένη γίνεται, κάτι που αποτελεί και βασικό αίτημα των σημερινών καταναλωτών. Χρησιμοποιώντας διάφορους αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης, οι εταιρείες σήμερα επεξεργάζονται την καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών και έχουν έτσι τη δυνατότητα να τους προτείνουν προϊόντα με βάση το γούστο τους, να τους προσφέρουν ειδικές εκπτώσεις, αλλά και προσωποποιημένο περιεχόμενο. Αυτό οδηγεί όχι μόνο σε αύξηση των πωλήσεων και των κερδών για μία επιχείρηση, αλλά και σε αύξηση του customer loyalty.

Social Media και influencer marketing

Τα Social Media έχουν κατακτήσει τη ζωή και την καθημερινότητά μας τα τελευταία χρόνια, οπότε δεν θα μπορούσαν να παραμείνουν ανεκμετάλλευτα από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Πολλές πλατφόρμες Social Media, όπως το Facebook, το Instagram και το Tik Tok προσφέρουν σήμερα τη δυνατότητα online αγορών μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων που είναι ενσωματωμένα σε αυτές. Μία άλλη δημοφιλής τάση των τελευταίων χρόνων στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι και το influencer marketing, η προώθηση δηλαδή των προϊόντων ή των υπηρεσιών μιας επιχείρησης από online content creators με μεγάλο αριθμό ακολούθων και επιρροή!

Βιώσιμες πρακτικές

Η κλιματική κρίση, η οποία απειλεί τον πλανήτη, είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας και κάτι που απασχολεί έντονα τους μοντέρνους καταναλωτές -ειδικά τους νέους. Έτσι, οι βιώσιμες πρακτικές που ακολουθεί μία επιχείρηση και η φιλοσοφία της σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, είναι παράγοντες που επηρεάζουν καθοριστικά την αγοραστική συμπεριφορά και τις αγοραστικές αποφάσεις τους. Οι επιχειρήσεις λοιπόν επενδύουν σε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, όπως η χρήση ανακυκλωμένων υλικών και η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, αλλά και η διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η ζήτηση των καταναλωτών για εταιρείες με περιβαλλοντική υπευθυνότητα όλο και αυξάνεται, οπότε στο μέλλον θα δούμε ακόμα περισσότερες δράσεις από τις επιχειρήσεις στο πλαίσιο αυτό!

Ο τομέας του e-commerce έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια, χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις και στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Δεδομένου ότι οι εξελίξεις θα συνεχίσουν να τρέχουν με ταχύτατους ρυθμούς, οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσαρμόζονται γρήγορα, ώστε να σταθούν στο ύψος των απαιτήσεων των σύγχρονων καταναλωτών!

Picture of Εύβοια Ειδήσεις

Εύβοια Ειδήσεις

Η ηλεκτρονική εφημερίδα https://www.eviathema.gr δημιουργήθηκε τον Απρίλιο του 2019 από τον Δημοσιογράφο Σωτήρη Μπαρσάκη. Δημοσιεύονται καθημερινά αποκλειστικά Ρεπορτάζ και ειδήσεις από όλες τις περιοχές της Εύβοιας Αστυνομικά, Κοινωνικά, Αθλητικά, Πολιτικά, Συντεύξεις κα. Η eviathema.gr είναι εγγεγραμένο μέλος του emedia.

Δείτε τα τελευταία νέα από την Εύβοια στο eviathema.gr, Βόρεια Εύβοια, Νότια Εύβοια.