Έχετε αναλογιστεί ποτέ γιατί η έρευνα keywordsείναι τόσο δύσκολη; Οι λέξεις-κλειδιά αποτελούν, ομολογουμένως, το πιο σημαντικό μέρος, όχι μόνο για τις υπηρεσίες SEO, αλλά και για μια πετυχημένη καμπάνια InternetMarketing. Επομένως, υπάρχουν (θεωρητικά) δεκάδες εργαλεία που αυτοαποκαλούνται ικανά να πραγματοποιήσουν μια αποτελεσματική έρευνα keywords. Παρ’ όλα αυτά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα εργαλεία, να πραγματοποιήσετε όλες τις απαραίτητες έρευνες, υπολογισμούς και προβλέψεις, και παρόλα αυτά να καταλήξετε με εξοργιστικά ακατάλληλες λέξεις-κλειδιά.
Ποιο είναι το πρόβλημα;
Έχει παρατηρηθεί πως σε έναν μέσο λογαριασμό AdWords(υπεύθυνο για τη διαφήμιση Google), το λιγότερο του 6% των λέξεων-κλειδιών παράγουν όλα τα conversions. Αυτό σημαίνει πως 19/20 λέξεις κλειδιά αποτελούν χάσιμο χρόνου και χρημάτων.Τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία μπορεί να φαίνονται τρομακτικά, αλλά δείτε τη θετική πλευρά: ενώ όλοι σπαταλούν τα χρήματα και τον χρόνο τους στις λάθος λέξεις και φράσεις κλειδιά, αν επιλέξετε τα σωστά keywords, θα έχετε σαφές πλεονέκτημα έναντι στον ανταγωνισμό. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πώς μπορεί να γίνει αυτό.
Βήμα 1: Διπλοτσεκάρετε το ConversionTrackingσας
Πριν ξεκινήσετε να αναζητάτε τον τρόπο για να αναγνωρίσετε, να ελέγξετε και επιλέξετε τις λέξεις κλειδιά, πρέπει να μιλήσουμε για το conversiontracking. Αν είστε παλιός στην προώθηση ιστοσελίδων, θα ξέρετε πόσο σημαντικός είναι ο συγκεκριμένος παράγοντας. Στην τελική, ο έλεγχος των impressionsκαι των clicks αποτελεί τον πιο αποτελεσματικό τρόπο ώστε να γνωρίζετε πως η καμπάνια σας προσφέρει αξία στην επιχείρησή σας.
Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορείτε να τοποθετήσετε ένα conversionpixelσε μία σελίδα που λέει απλά «Σας ευχαριστούμε για την αγορά σας» και να το θεωρήσετε καλή κίνηση. Πρέπει να κάνετε trackόλες τις κινήσεις των επισκεπτών σας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνετε trackστις κλήσεις, τις πωλήσεις, τις συνομιλίες, τις εγγραφές στο newsletterκαι σε ό,τι άλλο έχει αξία για την επιχείρησή σας.
Βήμα 2: Κάντε αναζήτηση keywords
Σε αυτό το σημείο και εφόσον πλέον γνωρίζετε τις τάσεις και τις επιθυμίες των επισκεπτών της σελίδας σας, είναι ώρα να κάνετε μία έρευνα λέξεων-κλειδιών. Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, υπάρχει πληθώρα εργαλείων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δώσετε σάρκα και οστά στη λίστα των keywordsσας. Το κάθε ένα από αυτά τα εργαλεία μπορεί να σας δώσει πολλές εν δυνάμει λέξεις-κλειδιά. Παρ’ όλα αυτά, να έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι ο στόχος σας είναι να στοχεύσετε στις σωστές λέξεις-κλειδιά.
Για το λόγο αυτό, κάντε στον εαυτό σας τις παρακάτω ερωτήσεις, καθώς διαλέγετε ανάμεσα σε υποψήφιες λέξεις-κλειδιά:
- Έχει η λέξη-κλειδί σημαντική αξία αναζήτησης;
- Πόσο σχετική είναι η λέξη-κλειδί στην επιχείρησή μου; Θα τη χρησιμοποιήσουν οι χρήστες για να εντοπίσουν το προϊόν, την υπηρεσία ή την προσφορά μου;
- Είναι η λέξη-κλειδί σχετική με τα ενδιαφέροντα του κοινού μου με κάποιον τρόπο;
Αν δεν μπορείτε να δώσετε θετική απάντηση και στις 3 παραπάνω ερωτήσεις, αφιερώστε λίγο περισσότερο χρόνο και σκεφτείτε καλύτερα πριν αποφασίσετε να προσθέσετε τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί στη λίστα σας. Κατά πάσα πιθανότητα, εμπίπτει κι αυτή στην κατηγορία των «άχρηστων keywords».
Βήμα 3: Κατάληξε στους νικητές
Όταν έχετε πλέον έτοιμη τη λίστα με τις υποψήφιες λέξεις-κλειδιά, είναι η ώρα να διοργανώσετε το απόλυτο test. Δημιουργήστε διαφημίσεις internet και αφήστε τες να “τρέχουν” για 8-12 εβδομάδες. Ιδανικά, αν έχετε εντοπίσει τις σωστές λέξεις-κλειδιά, οι διαφημίσεις σας θα αρχίσουν να εμφανίζονται στις οθόνες ανθρώπων που αναζητούν ακριβώς το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάτε. Ας ελπίσουμε πως θα τους τραβήξει η διαφήμισή σας, θα πατήσουν πάνω της, θα επισκεφθούν τη σελίδα σας και θα κάνουν το πολυπόθητο convert (είτε αυτό είναι μια αγορά, μια εγγραφή, ένα πάτημα σε ένα συγκεκριμένο κουμπί κλπ). Κατά αυτόν τον τρόπο θα έπρεπε να δουλεύει η δημιουργία διαφημίσεων.
Το πρόβλημα είναι πως το 94% των λέξεων-κλειδιών σας είναι λάθος. Όταν επενδύετε στις λάθος λέξεις-κλειδιά, οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται στις οθόνες ανθρώπων που δεν αναζητούν αυτό που θέλετε να τους πουλήσετε. Δυστυχώς, παρόλο που μπορεί να πατήσουν στη διαφήμισή σας, δε θα κάνουν convert.
Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε έγκαιρα τις ανάξιες λέξεις κλειδιά, κοιτάζοντας στην αναφορά του SearchTerms. Εκεί, φιλτράρετε τα αποτελέσματα ώστε να εμφανίζονται αυτά που έχουν Conversions< 1. Με αυτό τον τρόπο, θα έχετε άμεσα μια εικόνα σε ό,τι αφορά τους όρους που αποτελούν χάσιμο χρόνου.
Βήμα 4: Εξάλειψε τους χαμένους
Ευτυχώς, άπαξ και εντοπίσετε τις λέξεις κλειδιά που σας προξενούν πρόβλημα, μπορείτε να λύσετε το πρόβλημα ακολουθώντας την παρακάτω διαδικασία τριών βημάτων:
- Απομακρύνετε τα keywords
Φιλτράρετε την αναφορά των keywordsσας στη σελίδα του SearchTermsώστε να βλέπετε όλες τις λέξεις-κλειδιά χωρίς conversionsτους τελευταίους 2-3 μήνες και ξεφορτωθείτε, αν όχι τις περισσότερες, όλες τους. Αφού μία λέξη δεν έχει αποφέρει conversionτους τελευταίους τρεις μήνες, φαίνεται απίθανο να παρουσιάσει κάποια διαφορετική συμπεριφορά μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.
- Αξιολογήστε τους SearchTermsμε τα χαμηλότερα αποτελέσματα
Επόμενη κίνησή σας είναι να φιλτράρετε το SearchTermsReport, ώστε να εντοπίσετε λέξεις-κλειδιά με conversionrateμικρότερο του 1 ή του 2% και ταξινομήστε τες βάσει κόστους. Αφαιρέστε το 10-20% των λέξεων αυτών που σας κοστίζουν περισσότερο.
- Κάντε reset και επαναλάβετε
Το τελευταίο βήμα είναι να αφήσετε τη νέα στρατηγική keywordsσας να «τρέξει» για ένα διάστημα. Έπειτα θα μπορέσετε να την επαναξιολογήσετε, έχοντας ως βάση τα νέα σας δεδομένα. Μπορεί να χρειαστεί να κάνετε κάποιους κύκλους μέχρι να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα, αλλά το όφελος που θα σας αποφέρει αυτή η διαδικασία αξίζει και με το παραπάνω.
Όσο λιγότερα χρήματα ξοδεύετε στις λάθος λέξεις-κλειδιά και όρους αναζήτησης, τόσο πιο αποτελεσματικές θα αποδειχθούν οι καμπάνιες σας. Εντυπωσιακό; Παράλληλα, όσο περισσότερες φορές επαναλαμβάνετε τον παραπάνω κύκλο, σε τόσο καλύτερη θέση από τους ανταγωνιστές σας θα βρίσκεστε. Στην τελική, οι περισσότερες επιχειρήσεις προσπαθούν να βελτιώσουν το internetmarketing τους απλώς προσθέτοντας λέξεις-κλειδιά. Όσο οι άλλοι είναι απασχολημένοι με αυτή τη διαδικασία, εσείς θα προσεγγίζετε τη διαφήμιση Google με πρακτικές που φέρουν επιτυχή αποτελέσματα.
Συμπέρασμα
Οι λέξεις-κλειδιά είναι το μυστικό της επιτυχίας, σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα αναζήτησης και την προώθηση ιστοσελίδων. Δυστυχώς, οι πιο καλοπληρωμένοι διαφημιστές προσεγγίζουν τα keywords με λανθασμένο τρόπο, γεγονός που δίνει σε εσάς, ως κατόχους πλέον της γνώσεις, ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
Πραγματοποιήστε μια στρατηγική keywords επικεντρωμένη στα αποτελέσματα και θα καταφέρετε να κατακτήσετε τους ανταγωνιστές σας.