Η διαμάχη East και West Coast,Tupac & Biggie.

Πως Tupac και Biggie έγιναν από φίλοι, εχθροί

Ο Tupac και ο Biggie συναντήθηκαν για πρώτη φορά το 1993, στο Los Angeles. Έχοντας βρεθεί στην περιοχή για δουλειές, ο Biggie, ζήτησε από έναν ντόπιο έμπορο ναρκωτικών να τον γνωρίσει στον Tupac, ο οποίος και κάλεσε τον ράπερ από το Μπρούκλιν στο σπίτι του.

Ο Tupac χάρισε στον Biggie, ένα μπουκάλι Hennesy, ενώ ο τελευταίος φιλοξενούνταν συχνά πυκνά στο σπίτι του πρώτου κάθε φορά που βρισκόταν στην Καλιφόρνια. Όταν πάλι ο Tupac πήγαινε στη Νέα Υόρκη, θα πήγαινε να πάρει τον Biggie με τη λευκή του λιμουζίνα για να πάνε να παίξουν ζάρια με τους ντόπιους.

Ο Biggie δεν ήταν ακόμα ιδιαίτερα γνωστός εκτός Μπρούκλιν. Ο Tupac από την άλλη ήταν ήδη καλλιτέχνης με πλατινένιους δίσκους που είχε πάριε μέρος και σε ταινίες και βέβαια μέντορας για τους μικρότερους. Ο Biggie και άλλοι νεαροί ράπερ, συνέρρεαν στα ξενοδοχεία που κατέλυε ο Tupac για να πάρουν τις συμβουλές τους. Ο Tupac πάντως, έδινε ιδιαίτερη προσοχή στον Biggie, αφήνοντάς τον μέχρι και να παίρνει μέρος σε δικές του συναυλίες.

Ο Tupac έλεγε μάλιστα ότι επηρέασε το στυλ του Biggie. «Του είπα, αν θέλεις να βγάλεις λεφτά, να ραπάρεις για τις γυναίκες. Όχι για τους άνδρες. Οι γυναίκες είναι εκείνες που θα αγοράσουν τους δίσκους και οι άντρες θέλουν ότι θέλουν οι γυναίκες» έλεγε χαρακτηριστικά ο Tupac. Πριν ο δίσκος «Ready to die» του Biggie βγει, ο «μικρός» φοβόταν πως δεν προχωρά αρκετά γρήγορα, θεωρώντας πως η δισκογραφική του εταιρεία, ιδιοκτησίας Puff Daddy, η «Bad Boy» δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη.

Την εποχή εκείνη λοιπόν, ζήτησε από τον Tupac να γίνει ο μάνατζέρ του, προσβλέποντας σε επιτυχία ανάλογη με την δική του. Ο Biggie εκείνη την εποχή, φόραγε το ίδιο ζευγάρι Timberland μποτάκια για ένα χρόνο, ενώ ο Tupac αγόραζε Rolex και έβγαινε με τη Madonna. Ο Tupac όμως, αρνήθηκε και τον συμβούλεψε να μείνει με τον Puff Daddy. «Θα σε κάνει αστέρι» φέρεται να του είπε.

Την περίοδο που ο Tupac γύριζε την ταινία «Above the Rim» στη Νέα Υόρκη, γνώρισε τον «Haitian Jack», ήταν ο άνθρωπος που τον έφερνε σε επαφή με την «αφρόκρεμα» της showbiz. Ο Biggie, που βρισκόταν στους κύκλους του Haitian Jack, είχε προειδοποιήσει τον Tupac να μείνει μακριά του.

Οι δυο τους όμως συνέχισαν να κάνουν παρέα. Σε ένα πάρτι στο Μανχάταν τον Νοέμβριο του 1993, ο Tupac γνώρισε την 19χρονη Αγιάνα Τζάκσον. Ήρθαν κοντά και την κάλεσε στη σουίτα του μετά το πάρτι. Τέσσερις μέρες αργότερα, ξαναβρέθηκαν στο ξενοδοχείο, όμως αυτή την φορά εκεί βρίσκονταν και ο Haitian Jack, ο Charles Fuller εκ των μάνατζερ του Tupac και άλλος ένας άνδρας που δεν αναγνωρίστηκε. Η κοπέλα κατήγγειλε ότι υπέστη ομαδικό βιασμό και κάλεσε την αστυνομία. Ο Τupac ισχυρίστηκε ότι την άφησε στο δωμάτιο με τους υπόλοιπους και πως δεν συμμετείχε. Ο ίδιος, ο Haitian Jack και ο Φούλερ, συνελήφθησαν. Η Αστυνομία βρήκε στο δωμάτιο και μερικά όπλα, τα οποία ο Tupac ισχυρίστηκε πως ανήκαν στον Biggie.

Η δίωξη εις βάρος του Tupac αφορούσε σεξουαλική επίθεση και παράνομα όπλα με την αστυνομία να θεωρεί πως ο ράπερ άφησε την 19χρονη ως «ανταμοιβή» στους φίλους του. Ο Tupac αρνήθηκε κατηγορηματικά κάτι τέτοιο, δήλωσε όμως πως κατηγορεί τον εαυτό του, που δεν έκανε τίποτα για να την προστατεύσει. Πριν όμως ξεκινήσει η δίκη, η υπόθεση του Tupac και του Φούλερ, χωρίστηκε από εκείνη του Haitian Jack. Σε μια συμφωνία που ο Tupac και ο δικηγόρος του θεώρησαν πολύ καλή για να είναι αληθινή, ο Haitian Jack δήλωσε ένοχος για δυο κατηγορίες και απέφυγε τη φυλάκιση. Θεωρώντας πως ο Haitian Jack είναι πληροφοριοδότης των αστυνομικών, ο Tupac δήλωσε σε δημοσιογράφο της New York Daily News ότι ο Jack του την είχε στήσει με την 19χρονη.

Αποτέλεσμα εικόνας για biggie tupac

Τα μπλεξίματά του με την Δικαιοσύνη, άδειασαν γρήγορα τους τραπεζικούς του λογαριασμούς. Έτσι στα τέλη του 1994, συμφώνησε να κάνει μια guest εμφάνιση στον δίσκο του ράπερ Little Shawn, ο οποίος είχε καλές σχέσεις με τους Puff Daddy και Biggie. Η πρόσκληση έφτασε στον Tupac, μέσω του ατζέντη του Little Shawn, Jimmny Henchman, τον οποίο ο Tupac είχε γνωρίσει μέσω του Haitian Jack.

Στις 30 Νοεμβρίου του 1994, ο Tupac έφτασε στο studio Quad Recording στην Times Square της Νέας Υόρκης. Έφτασε εκεί με τρεις συνεργάτες του, κανείς εκ των οποίων δεν ήταν σωματοφύλακας. Εκεί βρέθηκαν μπροστά σε τρεις άνδρες με στρατιωτική περιβολή. Και ενώ αρχικά ο Tupac υπέθεσε πως επρόκειτο για συνοδεία την οποία του είχαν κανονίσει, οι τρεις άνδρες έβγαλαν όπλα, γαζώνοντας τους. Ο Tupac προσπάθησε να φτάσει το όπλο, χτυπήθηκε τόσο με σφαίρες όσο και με κλωτσιές, ενώ του έκλεψαν και τα κοσμήματά του. Έκανε τον νεκρό μέχρι οι τρεις άνδρες να αποχωρήσουν. Ο Tupac πήρε το ασανσέρ και ανέβηκε εκεί όπου τον περίμεναν οι Puff Daddy, Biggie και Henchman. Ο ίδιος είπε ότι φαίνονταν ιδιαίτερα ύποπτοι. Εκείνοι ισχυρίζονταν ότι δεν του έδειξαν τίποτα άλλο εκτός από αγάπη και ανησυχία.

O Tupac δεν πίστεψε στιγμή ότι πρόκειται για μια τυχαία ληστεία. «Έμοιαζαν έξαλλοι μαζί μου» ισχυρίστηκε. Είχε χτυπηθεί με πέντε σφαίρες. Ένας ιδιωτικός ερευνητής που δούλεψε σε πολλές αντίστοιχες υποθέσεις, πίστευε ότι η συγκεκριμένη επίθεση, υπήρξε η απάντηση του Haitian Jack στις δηλώσεις Tupac στην Daily News.

Τον Δεκέμβριο του 1994, ο Tupac έφτασε στο δικαστήριο της Νέας Υόρκης, μπανταρισμένος και σε αναπηρική αμαξίδιο και καταδικάστηκε σε σεξουαλική κακοποίηση της Ayanna Jackson, απαλλάχθηκε όμως από τις κατηγορίες για τα παράνομα όπλα. Καταδικάστηκε με την ελάχιστη δυνατή ποινή του ενός έτους, με εγγύηση 3 εκατομμυρίων. Χωρίς να έχει τη δυνατότητα να βρει το συγκεκριμένο ποσό, εξέτισε το μεγαλύτερο μέρος της ποινής του στο σωφρονιστικό ίδρυμα Clinton, μια φυλακή υψίστης ασφαλείας στη Νέα Υόρκη. Το τρίτο του άλμπουμ «Me against the World» παρουσιάστηκε όσο εκείνος εξέτιε την ποινή και ήταν το «κύκνειο άσμα του». Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, ο Tupac ένιωθε κουρασμένος από τις διαμάχες της μουσικής βιομηχανίας.

Μια φήμη όμως, που ήθελε τον Biggie να γνωρίζει εκ των προτέρων για την επίθεση εναντίον του, τον έκανε να βγει από τα ρούχα του. «Μου χρωστούσε κάτι περισσότερο από το να γυρίσει το κεφάλι του και να κάνει πως δεν ξέρει τους τύπους που προσπάθησαν να με σκοτώσουν» δήλωσε αργότερα. Και ακόμα και αν ο ίδιος ο Biggie, δεν βρισκόταν πίσω από την επίθεση, θα έπρεπε σύμφωνα με τον Tupac, να μάθει ποιοι ήταν εκείνοι που από την γειτονιά του, προσπάθησαν να τον σκοτώσουν.

Οι υποψίες του Tupac, για την εμπλοκή του Biggie, έγιναν σχεδόν… βεβαιότητα, όταν ο Biggie κυκλοφόρησε το τραγούδι «Who shot ya» (ποιος σε πυροβόλησε;) αναφέροντας μάλιστα και τον συγκεκριμένο τύπο όπλου που χρησιμοποιήθηκε στην επίθεση εναντίον του Tupac, δηλαδή τα Glock 9 χιλιοστών.

Ενόσω βρισκόταν στη φυλακή, ο Tupac ζήτησε από τη γυναίκα του, την Κέισα Μόρις (την οποία παντρεύτηκε ενώ βρισκόταν στη φυλακή) να παραδώσει ένα μήνυμα στον Suge Knight, τον επικεφαλής της δισκογραφικής Death Row: Ήταν ταπί και χρειαζόταν βοήθεια. Εκτός αυτού οι δικηγόροι του ζητούσαν υπέρογκες αμοιβές, την ώρα που η μητέρα του κινδύνευε να χάσει το σπίτι της. O Suge, έβγαλε αμέσως και πρόσφερε 15.000 δολάρια. Ευγνώμων, ο Tupac έστειλε ένα ακόμα μήνυμα στον Suge, πως ήθελε να τον συναντήσει. Ο Suge τον επισκέφθηκε στη φυλακή και του πρόσφερε αυτό που κανείς άλλος δεν κατάφερε. Την ελευθερία του.

Ο δικηγόρος της Death Row ξεκίνησε να δουλεύει πάνω στην έφεση που θα μπορούσε να σημάνει την απελευθέρωση του Tupac. Στην πραγματικότητα, ο Suge δεν του πρότεινε ένα συμβόλαιο, αλλά του έδωσε μια θέση στην οικογένεια, την μεγαλύτερη και πιο… ανεξέλεγκτη οικογένεια της χιπ – χοπ.

Ο Tupac παρέμενε στη φυλακή τον Αύγουστο του 1995, όταν ο Suge τον επισκέφθηκε για μια ακόμη φορά. Αμέσως μετά κατευθύνθηκε προς την Νέα Υόρκη και το Madison Square Garden, όπου θα λάμβαναν χώρα τα ετήσια βραβεία του χιπ χοπ περιοδικού Source. Η Death Row, ξόδεψε σε εκείνο το σόου εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, για το εναρκτήριο σόου, το οποίο περιελάμβανε ακόμα και πραγματικού μεγέθους αντίγραφα κελιών, για να θυμίζουν σε όλους τον φυλακισμένο Tupac.

Γεμάτος περηφάνια,ο Suge ανέβηκε στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο καλύτερου soundtrack για την ταινία Above the Rim, του Tupac. Κοίταξε το κοινό με… μισό μάτι και παίρνοντας το μικρόφωνο, έστειλε το μήνυμά του στην Bad Boy, τη δισκογραφική εταιρεία του Biggie και τον επικεφαλής της, τον Puff Daddy. Ο Suge, αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην τάση του Puff Daddy, να παίρνει μέρος σε όλα τα βιντεοκλιπ των καλλιτεχνών του σε μια προσπάθεια να… κλέψει λίγη από τη δόξα τους. Ο Suge είπε συγκεκριμένα: «Κάθε καλλιτέχνης εκεί έξω που θέλει να είναι καλλιτέχνης και να παραμείνει αστέρι, και να μην χρειάζεται να ανησυχεί για το αν το αφεντικό του θα θέλει να είναι σε όλα τα βίντεο, σε όλους τους δίσκους, να χορεύει ας έρθει στη Death Row». Όλο το στάδιο άρχισε να γιουχάρει.

Άλλωστε ο Puff Daddy, έπαιζε «εντός έδρας» στη Νέα Υόρκη, ενώ ο Καλιφορνέζος Suge «εκτός». Τι ήταν αυτό που προκάλεσε την επίθεση του Suge, αν και διατηρούσε καλές σχέσεις με τον Puff; Ήταν ο θυμός που είχε εκφράσει ο Tupac για τον Biggie. «Θέλω να με καθοδηγήσεις. Θα καταστρέψω την Bad Boy Records. Πιστεύω ότι εκείνοι βρίσκονται πίσω από την επίθεση εναντίον μου» είπε ο Tupac στον Suge. Έτσι οι εχθροί του ενός μετατράπηκαν σε εχθρούς και του άλλου.

Οι θέσεις μάχης για τον πόλεμο Ανατολικής και Δυτικής Ακτής είχαν πλέον χαραχτεί και οι πρώτες «ριπές» ακούστηκαν στα βραβεία του Source. Παρότι δεν υπήρξε ποτέ κανένα στοιχεία που να συνδέει τον Biggie ή τον Puff Daddy με την επίθεση στον Tupac, o τελευταίος πυροδότησε έναν πόλεμο, στον οποίο θα έχανε τη ζωή του τόσο ο ίδιος όσο και ο Biggie.

Ο Tupac μάλιστα κυκλοφόρησε και ένα τραγούδι, στο οποίο επιτίθετο ολομέτωπα στον Biggie, ισχυριζόμενος ακόμα και ότι πήγε με την σύντροφό του!

Ο Καλιφορνέζος ράπερ, θα έπεφτε νεκρός μετά από επίθεση που δέχτηκε στο αυτοκίνητό του, το οποίο οδηγούσε ο Suge Knight στις 7 Σεπτεμβρίου του 1996. Από τους πιο κοντινούς του ανθρώπους, υπεύθυνος θεωρήθηκε ο Biggie.

Λίγους μήνες αργότερα, ο Biggie Smalls ή Notorious B.I.G ή πιο απλά Christophere Wallace θα εκτελούνταν με ακριβώς ίδιο τρόπο μέσα στο αμάξι του. Υπεύθυνος γι αυτόν τον φόνο θεωρήθηκε από πολλούς ο Suge Knight.